Helaas is deze website niet geoptimaliseerd voor oude browsers, mocht de website niet toereikend werken dan staan wij u graag telefonisch te woord op nummer 030 234 08 19

Wachttijd

Wanneer u zich bij ons wilt aanmelden klik dan hier.

Na uw aanmelding nemen wij binnen 5 werkdagen contact met u op. Wij kijken dan meteen of u in aanmerking komt voor hulp van de Tussenvoorziening (afhankelijk van onder andere leeftijd en regiobinding). Als dat zo is wordt er een intake gepland waarin we bespreken wat uw hulpvraag is. Daarna kijken we of wij u daarbij kunnen helpen en welke hulp het beste bij u past. Hiervoor voeren we gespreken met u en eventueel andere betrokkenen.

Wachtlijst en overbrugging
Wij vinden het belangrijk om mensen zo snel mogelijk te kunnen helpen. Helaas lukt dit niet altijd en kunnen we niet alle hulp meteen bieden. Bijvoorbeeld bij een aantal (woon)voorzieningen is sprake van een wachttijd. Tijdens deze wachttijd kan, indien nodig en mogelijk een vorm van overbruggingszorg of opvang geboden worden.

Tijdens uw intake kijken wij samen met u wat er nodig en mogelijk is om de wachttijd te overbruggen en wat wij hierin kunnen betekenen. Dit hangt onder andere af van uw persoonlijke situatie, uw hulpvraag, de urgentie en de zwaarte van uw problematiek. Wanneer u nog in begeleiding bent bij een andere organisatie of hulpverlener, zullen wij bespreken of deze begeleiding kan doorlopen gedurende uw wachttijd bij ons.

Als er sprake is van ernstige schuldenproblematiek kijken we of we direct een aanmelding bij Stadsgeldbeheer kunnen doen. Vanuit Stadsgeldbeheer wordt uw financiële situatie en de mogelijkheden voor een traject bij Stadsgeldbeheer met besproken. Dit aanmeldgesprek vindt binnen vier weken plaats.

Wachttijden
In dit overzicht vindt u de actuele wachttijden per voorziening van onze hulp. Omdat de wachttijden per voorziening verschillen geven we de wachttijden per voorziening. Het gaat in dit overzicht om gemiddelde wachttijden. Afhankelijk van een aantal factoren kan het korter of langer duren voordat de hulp kan starten.

De start van de hulp is afhankelijk van onder andere uw hulpvraag, indicatie en beschikbare woonruimte. Voor beschikbare woonruimte zijn we in veel gevallen afhankelijk van het aanbod van woningbouwcorporaties.

Voor onze nachtopvang kunt u zich rechtstreeks aanmelden. Aanmeldingen voor het Corporatiehotel lopen via het Vierde huis. Aanmeldingen voor de crisisopvang en alle andere hulpvormen lopen via de Centrale Aanmelding.

terug naar boven